HvidovreBo, afdeling 4

Hvidovrebo afd. 4
 
Hvidovrevej 315 - 329

Arkitekter
Mogens Jacobsen, Alex Poulsen.
Færdiggjort 1957.
94 lejligheder.
Fra 1værelse 43m2.
til 4værelser 109m2.

Ejendomskontor

Thomas Nielsen

Ejendomsleder

Telefon

36 78 32 85
Telefonisk henvendelse: mandag - torsdag kl. 07.00 - 12.00 og 12.30 - 14.00 - fredag kl. 07.00 - 12.00. Personlig henvendelse 1. onsdag i måneden kl. 16.00 - 17.00 dog undtagen i juli og august måned. Strandhavevej 128A 2650 Hvidovre

Vagtordning

Der kan ringes til vagttelefonen ved AKUTTE SKADER fx brud på vandrør, stoppet kloak, strømsvigt mm.

Vagtselskabet vurderer, om situationen er akut.

Du kan ringe til vagttelefonen 3131 3003 udenfor normal arbejdstid.

Normal arbejdstid man-/tirsdag kl. 6.30–15.00, ons-/torsdag kl. 6.30-14.30 og fredag kl. 6.30–12.30.

FA09 Udlejning

Ditte Madsen

Administrator

Telefon

43 42 02 22
mandag - fredag kl. 10.00 - 14.00

FA09 Økonomi

Charlotte Elisa Andersen

Økonomiasstent

Telefon

43 42 02 22
mandag - fredag 10.00 - 14.00

FA09 Ejendomsdrift

Ninna Auvinen

Driftschef

Telefon

43 42 02 22
mandag - fredag kl. 10.00 - 14.00

Faciliteter

Elevator

Nej

Vaskeri

Ja

Hvidevarer

Ja

Selskabslokaler

Ja

Have

Nej

Altan

Ja

TV

Ja

Internet

Nej

Parkering

Ja

Vedligeholdelse

A-ordning

Husdyr

Delvis, 1 stk. indekat er tilladt.

El-ladestander

Ja

Afdelingsbestyrelsen

Bestyrelsens kontaktoplysninger

Mailadressen til afdelingsbestyrelsen er afd4bestyrelsen@hvidovrebo.dk

Louise Gundel Krebs

Formand

Palle Christensen

Bestyrelsesmedlem

Erik Nielsen

Bestyrelsesmedlem

Hanne L. Mathiasen

Bestyrelsessuppleant

Stig Hansen

Bestyrelsessuppleant

Nina Hougaard

Bestyrelsessuppleant

Carsten Poulsen

Bestyrelsessuppleant

Spørgsmål og svar

Hvordan skriver jeg mig på ventelisten?

Du kan skrive dig på ventelisten på: https://unikweb.fa09.dk/Ansoger/Find-bolig

Du kan både skrive dig på venteliste som aktiv boligsøgende og som passiv boligsøgende.
For at blive opskrevet på venteliste til en almen bolig skal du jf. gældende lovgivning være fyldt 15 år. Forældre kan derfor skrive sine børn på venteliste fra den dag, barnet fylder 15 år.

Ventelistenumre er personlige, og kan derfor som udgangspunkt ikke overdrages til andre heller ikke familiemedlemmer. I tilfælde af dødsfald kan ventelistenummeret dog overdrages til ægtefællen.
 
Aktiv boligsøgende - FIND BOLIG:
Søg efter boliger på kortet eller ved at udfylde søgefelterne i venstre side. Alternativt kan du bruge "Udvidet søgning", hvor du kan vælge yderligere søgekriterier. Du kan vælge at få vist boligerne som enten kort- eller listevisning.

Klik på de blå markeringer på kortet for at se de forskellige boligtyper i afdelingen. På ’Se boliggruppen’ kan du læse mere information om afdelingen samt estimerede ventetider på de enkelte boligtyper.  De boliger, som du ønsker at blive skrevet op til, lægger du i indkøbskurven.

Du kan skrive dig op til lige så mange forskellige boliger, som du ønsker. Bemærk dog, at priserne varierer mellem de forskellige boligorganisationer. På fanen ”Køb ventelistenummer” kan du se de forskellige organisationer samt priser.

Passiv boligsøgende – KØB VENTELISTENUMMER:
Du kan også vælge ”Køb ventelistenummer”. Her kan du købe ventelistenummer til den fælles opskrivning eller de enkeltstående boligorganisationer.

Passive ventelistenumre bruges, hvis du fx ønsker at skrive dig selv eller dine børn op i en boligorganisation. Det kan være en god investering, da der er mange års venteliste til mange af vores boliger.
OBS:
Jf. gældende lovgivning skal barnet være fyldt 15 år før, det er muligt at blive skrevet på venteliste.

Hvad koster det at blive skrevet på venteliste?

FA09 har etableret en fælles opskrivning, der giver adgang til at søge ca. 5.500 boliger på samme ventelistenummer.

Følgende boligorganisationer har lavet aftale om en fælles opskrivning:

  •           Postfunktionærernes Andels-Boligforening (PAB)
  •           Brøndbyernes Andelsboligforening (BAB)
  •           Boligselskabet HJEM
  •           HvidovreBo
  •           FSB Gladsaxe

Prisen for et ventelistenummer til den fælles opskrivning er kr. 325,00 pr. år. Der gives kr. 25,00 i rabat ved digital kommunikation.

Følgende boligorganisationer har deres egen separate opskrivning:

  •           Lægeforeningens Boliger
  •           Gladsaxe Almennyttige Andelsboligforening (GAA)
  •           Boligselskabet Taarbækhøj
  •           Nygårdsparken

Prisen for et ventelistenummer til de separate boligorganisationer er kr. 175,00 pr. år pr. boligorganisation. Der gives kr. 25,00 i rabat ved digital kommunikation.

 
Du kan skrive dig op til alle de boligorganisationer inkl. den fælles opskrivning, som du ønsker.

Du kan betale dit ventelistegebyr med Dankort, VISA Dankort, Mastercard eller MobilePay.

Kan jeg skrive mig op i flere boligorganisationer?

Du kan skrive dig op til alle de boligorganisationer inkl. den fælles opskrivning, som du ønsker.

 
FA09 har en fælles opskrivning for følgende boligorganisationer:

  • Postfunktionærernes Andels-Boligforening (PAB)
  • Brøndbyernes Andelsboligforening (BAB)
  • Boligselskabet HJEM
  • HvidovreBo
  • FSB Gladsaxe

Prisen for et ventelistenummer til den fælles opskrivning er kr. 325,00 pr. år. Der gives kr. 25,00 i rabat ved digital kommunikation.

Følgende boligorganisationer har deres egen separate opskrivning:

  • Lægeforeningens Boliger
  • Gladsaxe Almennyttige Andelsboligforening (GAA)
  • Boligselskabet Taarbækhøj
  • Nygårdsparken

Pris kr. 175,00 pr. boligorganisation. Der gives kr. 25,00 i rabat ved digital kommunikation.

Hvordan kan jeg se, hvilket nummer jeg er på ventelisten?

Log dig på ventelistesystemet her: https://unikweb.fa09.dk/Ansoger/Log-paa 
På fanen "Min side” under ”Boligønsker” kan du ud for hver boliggruppe se din ventelisteplacering på den pågældende bolig.


Du skal være registreret som aktiv boligsøgende for at kunne se din placering på ventelisten.
Ud for ventelistenummeret til de pågældende boliger kan du vælge, om du vil være aktiv boligsøgende eller sætte dit ventelistenummer på bero.

Hvad er en ekstern og intern venteliste?

Ekstern venteliste:

Når du skriver dig på venteliste til en boligorganisation, hvor du ikke i forvejen er bosat i egen bolig (dvs. hvor dit navn er på lejekontrakten), bliver du skrevet op på den eksterne venteliste.

Intern venteliste:

Når bliver lejer hos os, har du mulighed for at blive skrevet op på den interne venteliste til de andre boliger i samme boligorganisation. 

Hvis du tildeles en ny bolig via den interne venteliste, er det et krav, at du opsiger din nuværende bolig. Det er således ikke muligt at leje to boliger i samme boligorganisation samtidig. 
Du skal dog være opmærksom på den enkelte boligorganisationens karensperiode (krav om boperiode i nuværende bolig), før du kan blive aktiv på den interne venteliste.

En opskrivning på den interne ventelisteliste følger boligen. Det er udelukkende den, der står på lejekontrakten, som kan gøre brug af fortrinsretten fra den interne venteliste. 
Børn af husstanden m.fl. kan dermed kun blive opskrevet på ekstern venteliste.

Kan jeg sætte mit ventelistenummer i bero?

Du kan stille dit ventelistenummer i bero, hvis du i en periode ikke ønsker at modtage tilbud om ledige boliger.

Log dig på ventelistesystemet her: https://unikweb.fa09.dk/Ansoger/Log-paa

På "Min side" vælger du "Boligønsker”. Ud for hvert ventelistenummer kan du vælge "Sæt i bero" eller "Sæt aktiv".

Du optjener stadig anciennitet på dit ventelistenummer, hvis du har sat det i bero.

Kan jeg skrive mine børn/andre op til en bolig?

Du kan godt skrive dine børn/andre op på venteliste. Vær opmærksom på vedkommende, der skal skrives op, skal være minimum 15 år. 

Køb ventelistenummer på https://unikweb.fa09.dk/Ansoger/Kob-ventelistenummer 

Må jeg leje min lejlighed eller et værelse ud?

A) Hvis du selv bor i boligen: Du har mulighed for del-fremleje af op til halvdelen af din bolig. Hvis du ønsker at del-fremleje dele af din bolig, skal du udfylde og indsende skemaet "Fremleje enkeltværelse", som findes på FA09's hjemmeside under Blanketter

Vedkommende som lejer sig ind hos dig, kan aldrig overtage din bolig. Hvis du flytter, skal vedkommende derfor også flytte.

B) Hvis du ikke selv skal bo i boligen: Hvis du kan dokumentere midlertidigt fravær fra din bolig (fx arbejde eller studie i udlandet), kan du fremleje din bolig i op til max to år.
Hvis du ønsker at fremleje din bolig, skal udfylde og indsende skemaet "Fremleje", som findes på FA09's hjemmeside under Blanketter. Du skal også fremvise godkendt dokumentation for årsagen til det midlertidige fravær. 

C) Du må ikke udleje din lejlighed via Airbnb eller andre udlejningstjenester. 

Vigtigt: Såfremt der fremlejes/del-fremlejes uden godkendelse eller udlejes ulovligt via andre udlejningstjenester, kan dette have alvorlige konsekvenser for lejeforholdet og dig som lejer.

Hvem skal jeg kontakte, hvis noget går i stykker i min lejlighed?

Hvis dit toilet, køleskab eller andet går i stykker, kan du med fordel melde skaden via din beboerapp FA09 Mit Hjem, hvis din boligorganisation er tilmeldt den. Er din boligorganisation ikke tilmeldt beboerappen, skal du kontakte dit ejendomskontor på mail, telefon eller ved fysisk fremmøde.

Må jeg selv lave om eller male i min lejlighed?

Ja, du må gerne male og delvis ændre din bolig, så den passer bedre til dine behov, men du skal sørge for at have en skriftlig tilladelse til at udføre ændringerne fra dit ejendomskontor. Du betaler selv for ændringerne. Arbejdet skal være udført håndværksmæssigt korrekt og skal godkendes af ejendomskontoret. Vær opmærksom på, at der i vedligeholdelsesreglementet kan være særlige krav om malingtype osv.

Vigtigt: Det er vigtigt, at du har fået skriftlig tilladelse til at udføre ændringerne fra dit ejendomskontor, inden du går i gang, eller begynder at tale med håndværkere. Dit ejendomskontor vil også kunne afklare, om ændringerne vil kunne godtgøres, når du fraflytter.    

Udlejning af selskabslokaler

Der findes festlokaler i HvidovreBos afd. 4, 6 og 8, som beboerne kan leje. Se mere information her.

Fælles Funktionærdag på Arbejdermuseet

Onsdag summede det med liv i Forsamlingssalen på Arbejdermuseet, hvor ejendomsfunktionærer og driftschefer fra alle FA09’s boligorganisationer var samlet til den årlige Fælles Funktionærdag.

Det gode naboskab og konstruktiv dialog

Kursus: Hvad gør vi, når det ikke virker?

Hvad er beboerdemokratiet?

Beboerdemokratiet er din mulighed for at få indflydelse på, hvad der sker i din boligafdeling og hvad afdelingens penge skal bruges til.

Boligafdelingen holder afdelingsmøde én gang om året for alle beboere. Du bliver indkaldt til mødet senest 4 uger før og modtager relevant materiale til mødet en uge før.

På mødet beslutter beboerne, hvilke ændringer og aktiviteter, der skal sættes i værk i afdelingen det kommende år. Vi stemmer om tingene og hvert lejemål har 2 stemmer.

På mødet gennemgås afdelingens økonomi, så vi alle bliver klogere på, hvad vores penge går til, og hvad vores muligheder er.

Du kan deltage på afdelingsmødet, hvis du er fyldt 18 år og har fast bopæl i afdelingen.

Sådan stiller du forslag til afdelingsmødet

Har du en god idé til ændringer i din boligafdeling, kan du benytte dette forslagsskema, som skal udfyldes og sendes til forslag@fa09.dk senest 2 uger før mødet.